.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گردشگرانی که دانه های سرخ می‌چینند
در صورت فراهم شدن امکان صدور مجوز گردشگری کشاورزی برای باغداران انار بهشهر، گردشگران خود می توانند انار بچینند.

 

   

 

به گزارش شمال نیوز، مهران حسنی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از امکان صدور مجوز گردشگری کشاورزی برای باغداران انار بهشهر خبر داد و گفت: می‌توان با همکاری جهاد کشاورزی این حرکت را به سمت گردشگری کشاورزی برد و باغدارانی که دارای باغات انار هستند مجوز بگیرند تا در فصل برداشت گردشگران خود بتوانند انار بچینند.



او افزود: جشنواره انار به‌منظور معرفی محصول انار که یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی شهرستان بهشهر است برنامه ریزی شده که در یک دوره منظمی در حال برگزاری است.

 

حسنی با بیان اینکه از مزیت‌های خوب یک جشنواره است که بتواند در تقویم جشنواره‌ای قرار گیرد، افزود: برگزاری جشنواره انار اشرف در ایام و مکان خاص موجب آن شد که در لیست تقویم گردشگری کشور ثبت شود.

 

او گفت: از زمانی که این جشنواره برگزار شد سطح زیر کشت انار در باغات بهشهر افزایش یافت و مردم از مزایا و ویژگی این محصول که برای حفظ سلامتی موثر است بهره‌مند شدند و این چیزی است که از زبان دارنندگان غرفه‌ها شنیده می‌شود.

 

حسنی افزود: رویداد‌ها می‌توانند موجب حضور گردشگران استانی و کشوری، فروش محصولات بدون واسطه‌گری و همچنین درآمدزایی برای دیگر صنوف شود که به نوعی موجب انتفاع تاسیسات گردشگری و جوامع محلی می‌شود.

 

او با ابراز امیدواری کرد که این برنامه‌ریزی در سال‌های آینده با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری برای اجرای تور‌ها در استان و کشور انجام گیرد، گفت: امیدواریم شاهد این اتفاق خوب در حوزه رویداد گردشگری باشیم.

 

او تعداد غرفه‌ها را ۷۰ مورد اعلام کرد و افزود: در این جشنواره ۶ استان کشور با محصولات متنوع شرکت کردند و محصولات خود را برای فروش به نمایش گذاشته‌اند.

 

جشنواره انار بهشهر که از یکم آبان ماه امسال افتتاح شده تا ششم آبان ماه در غار هوتو بهشهر در حال برگزاری است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.